emma-hejsan !

hej och förlåt för asss dålig upptatering idag.
har städat klart allt i stallet idag så stallet blänker ^^

tänkte presentera alla hästar i vårt stall :)

börjar såklart med Merlin ! ♥
världens bästaste häst som jag har haft i 4 år.
han är en dartmoorponny, han är för stor för sin ras och vi kan då inte ställa ut honom som jag skulle gärna vilja..
han är 11år och såklart ett stort matvrak !!
det stället där jag köpte han var han en helt annan häst, grinig i boxen, grining när man red och så himla lat !
men jag fastnade för honom, det känndes på nåt sätt rätt ! och det blev så att vi köpte han.
och när han kom hem till mej var han helt annorlunda. Glad i boxen, glad när man red. fast latheten var det samma.
fast lite piggare var han !
varje gång när jag skulle ta ut han eller in från hagen drog han till gräset, och jag var som en liten vante efter han. Han var SÅ stark !
men träning varje dag, gick det till slut att gå ''brevid'' han när vi skulle gå ut !
så, han är väldigt lättlärd !
men vår tränning är inte slut, vi ska bli bättre såklart ♥
han är den såklart bästaste hästen som finns på denna jord !
aldrig ska vi skiljas från varandra ♥

_____________________________________________________________________________________________

Ergina

en gammal dam på 19 år . hon är det verkligen fart i !
har ridit henne ungefär 3 gånger.
hon stor på bakbena, hoppar och studsar !
men hon är så gosig i boxen..
finns faktiskt inte så mkt att berätta om henne :)
bjussar på lite bilder på henne istället !






____________________________________________________________________________________________

Petite


eller som jag säger PETITAN :D
ett arabsto, 19år.
hon är underbar att rida. lugn och stabil i alla lägen.
tittar mkt på saker, men går nästa på överallt !
hon har haft det ganska svårt nu det sista tiden.
kan berätta så som jag hört !

Petite var tvungen att säljas, då hon kom till en trevlig gubbe.
men efter ett år efter hon hade blivit såld så åkte farmor (hon äger Petite) ut och titta till henne.
och där stod hon, mager ! hon hade inga tänder..
så farmor bestämde helt klart att hon ska med hem, hon skulle rädda henne.
och det gjorde hon. en vetrinär kom ut och titta på henne och sa att hon skulle äta filmjölk (mums !)
dom drog ut miljontals tänder på henne.
och petite flyttade till vårt stall och här har hon stått utan några problem.
nu , såklart äter hon vanligt kraftfoder !
så hon är bättre, men hon har typ inga tänder kvar.
MEN hon har blivit tjock, alltså hon har ätit upp sig som tur var :)

_________________________________________________________________________________________

det var alla i mitt stall :)
Hade ♥
//emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu