2. När & varför jag började rida

jadu, nu kanske det kommer bli väldigt lång text här..

jag började rida när jag var ungefär 1 år, framför mamma i sadeln.
när jag var runt 3 red vi ut på långturer och jag skrek ''galoppgaloppgalopp'' och vi galopperade..
hästen hette Badde. var ett varmblod.
sen när jag var 6år började jag rida på ridskola.
och jag älskade verkligen det !! min favorit häst var Goodwill. men tyvärr så avled ungefär efter jag hade ridit henne i ett år. hon bröt benet i hagen..
men jag hittade en ny favorit häst, tror det var Berra.. en liten buse.. en riktig snäll häst.
sen var det lill pikador, han var en favorit länge ♥
efter tre år hittade jag Texie. ett litet sto som var snabb som en raket.
min ridlärare skrek jämt ''sakta av, det går för fort'' men hon såldes.. :(
sen var det Rosa, en underbar häst !! men hon blev oxå såld.. :(
sen lilla Fille, lilla filur. kom två med han förra våren tror jag.. han var 109 cm. ganska liten.
men han gick bort för ett halvår sen. sen blev det jag och olliver. en helt underbar häst !! vann KM med han ! han är favoriten fortfarannde, sen gammla gumman Dixie. och så lilla Michelle. ♥
sen har jag lilla merlin som jag fick när jag var 9år. så jag har haft honom i fyra år ! aldrig försvinner vi från varandra , ALDRIG ♥

varför jag började rida är för att hästar är underbara djur ! helt otroligt fina ♥
det finns i mitt liv, livet ut !!



rosa ♥

olliver ♥

dixie ♥

michelle ♥

filur ♥

Pikador ♥

texie ♥

och så lilla älsklingen ♥♥

Hade ♥
//emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu